tisdag 25 november 2008

Apivita, när du ändå ska handla så ......


Apivitas ansiktsmasker finns tydligen över hela världen, har jag förstått. Och Varför inte, när livsmedel blivit så dyrt, är det kul när en ansiktsmask av god karaktär kostar lika mycket som... en burk köttfärssås. :)

Känner du igen alfabetet? Grekiska. Där tillverkas den här bästsäljande ansiktscrèmen. Det är inte mitt fel.

Och jag har testat flera av deras masker bla en tomatprodukt, varför den här allegorin/liknelsen antagligen håller. Nej, du bör inte äta en ansiktsmask, jag tror inte lilla maggen skulle uppskatta den fuktbevarande processen. Bra mot rynkor som försöker titta fram:(.
Jag plockade iaf upp en Apivita Ansiktsmask Tomato för den nätta summan av 29 kronor.

Den är antioxiderande och innehåller alltså tomat. Antioxidationen innebär att den ska motverka förtidigt åldrande, hrmph, jag som alltid måste visa leg. Det är den höga koncentrationen av
lycopein i tomaterna vilkt sägs skydda mot åldrande i förtid. 20ml (2x10ml) skyddar alltså mot fria radikaler, ger lyster och stärker huden. Crèmen innehåller tomat, organisk olivolja och vitaminer.

Produkten är OK, tycker jag. Och med en sådan här låg prislapp, kan man mycket väl se den som en introduktion till den här underbara skönhets(tips)scenen.

Inga kommentarer: