tisdag 25 november 2008

En bling för läpparna!


...och läppglans från kända tillverkarer. Hooya, det här är bling för kroppsdelen som omgärdar munhålan och övertäcker tänderna!

Mina egna läppar är inte av det särskilt tunna slaget. Om man tänker sig en typisk läpp, synkar min läpp (hehe) bäst med normalformen av en läpp, med bling. Lite över NF, men inte afrikan-amerikansk eller angelinajoliansk, om man säger så. Som alla vet, och det här borde stå med i Statistisk Årsbok, bör man undvika alltför mörka färger till
tunna läppar, och vice versa. Risken är annars att du ser ut som den elaka svärmodern i valfri Disney-film.

Jag besöker en handlare och provköper

...en skara produkter avsedd för den här illustra kroppsdelen.

Först ut på banan är en geléprodukt från Lancome: Juicy Tubes. Ja, jag är fullt medveten om att den betingar strax över 100kr/st, men vad gör väl det när man får sådant här resultat?! Färgerna är botaniska, om man så säger, med inslag av bär och frukter (pastell, typ). Konsistensen är som sagt gelé, hela vägen, vilket gör att det sitter på plats (oavsett aldrig så mycket pussigullande med min äkta hälft). De doftar himmelskt. Rent visuellt uppstår det en fin skimrande "glossy"-effekt, mycket strålande. Men namnet låter som reklam för en däcktillverkare: saftiga slangar?!



...Och så testar jag ett vanligt läppstift,

...du vet, "vrid medsols på ratten för att skjuta upp stiftet för vidare utsmetning i nyllet". Mitt val är Diors Addict High Shine. Här erhåller undertecknad bloggare en fantastisk våtlook, wet look på anglikanska, jämte en lyster och glans. Man blir nästan hungrig när man tittar på sig själv i spegeln. Synd bara att jag inte får
äta för att behålla min BMI på l-å-å-å-g nivå.

Avslutningsvis finns här en angenäm doft, jag tycker den känns lite kryddig. Ett bra val om man vill ha ett traditionellt läppstift, framför alla dessa kaviartuber som dominerar mer och mer. Och jag är ju konservativt orienterad.


Nota bene - priserna varierar kraftigt mellan olika butiker på nätet och vid egen kontroll i min stad Växjö. Undersök scenen och se var du hittar äkta läppvara billigast och trevligast.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer: