tisdag 25 november 2008

L*Oreal Color Riche, fint som på reklamen

22:34 igår kväll såg jag för första gången reklamen för den här produkten som jag faktiskt testade för vad-var-det äsch, ett par-tre dagar sedan.

Valet föll på
L'Oreal Color Riche No 339, alltså färgen ljusrosa eller cerise om man så vill. Kan filmstjärnor använda den, kan väl jag, typ. :-)


Jag uppskattade verkligen glansen, mina läppar glänste som neon i mörkret. Det var som att gå på 5th Av. och bara spegla sig i glansen från alla taxibilar och limos en premiärkväll (nej, jag är inte en sådan slags bloggare, jag är värre!). Och till råga på allt varar färgen länge. Jag brukar alltid öva på min man - pusstestare - och faktum är att färgen sitter där, likaså lystern, även efter mycket kysseri.


Här är det heller inte blott och bart en fråga om färg, utan här vimlar det av godbitar som
Omega-3 (det är ju sådant jag skriver om på min hälsokostblog!) och E-vitamin (samma sak där!). Nej, du ska inte käka det här läppstiftet, blöm, men utanpå lilla maggen är det ämnen som faktiskt förhindrar läpparna från att torka ut. Color Riche finns i 24 färger, kostar runt en 75-ing (ny sedel i min fantasi) och rekommenderas varmt.

Post Scriptum
Ja, ja, jag vet att jag skrev i berömmande ordalag härom dagen om läppglans. Men jag är nog konservativt lagd, jag bär alltid med mig ett läppstift (och läppglans).

Inga kommentarer: