tisdag 25 november 2008

Jag vill ha ett sådant här skönhetspaket


Det kommer från tillverkaren Elizabeth Arden.

Ett presentpaket från kosmetikaföretaget Elizabeth Arden!
Perfekt, tänker jag, eftersom det i "Ceramide Advanced" finns lite allt möjligt att använda som skönhetsbehandlingsmaterial, närmare bestämt:
  • 60 kapslar för intensiv behandling av ansikte och hals
  • Lift Body Lotion 100 ml
  • Defining skin brightener 15 ml
Saturday Night Fever heter Kicks samling produkter, som anspelar på NYC-diskoteket Studio 54, som ju stod i centrum för disco-vågen vid 1970-talets slut. Alas, those were the days...

Sagt och gjort, jag cyklar ned till Kicks i centrum och tittar på produkterna efter att ha besökt deras webbplats: "En festlook som doftar disco, dekadens och Studio 54. Frossa i guld, glitter och skimrande metall. Nu är det din tur att glänsa i strålkastarljuset!". Haha!
Kul!

Väl framme, tittar jag närmare på några produkter från Kicks webbplats:

  1. L’Oréal ColorAppeal Platinum
    Det här är en skön ögonskugga! Den bär nummer 151 i L'Oreals serie och kostar 95 kr. Det är ganska bra pris, apropå den gedigna kvalitet som L'Oreal alltid uppvisar. Den här vimlar av färg, i moderiktiga nyanser, vilket gör den till en given festprodukt. Paxad i partysminkväskan!
  2. Eyelinern Viva La Diva Gold, en glitter-eyeliner i guld. Den kostar endast 65 kronor. Ja, jag har bloggat om det tidigare, det här med eyeliners. Nej, jag har inte riktigt, riktigt lärt mig uppskatta att applicera de här produkterna på ögonlockets utsida. Jag håller mig till kajal tills vidare, men jag är öppen för förändringar, varför jag uppskattar den här ganska prisbilliga produkten. Jag kan f ö sminka mig med förbundna ögon, om jag skulle vilja, men om jag skulle sminka mig med eyeliner, skulle jag nog se ut som sångaren i Satyricon.
  3. Clinique Supermoisture Makeup, en dyr men kanonfin foundation som dock betingar 260 kr. Men det här, är en foundation (vissa säger fortfarande brunkräm, har jag hört!) som jag verkligen har lärt mig uppskatta för dess nästan datoranimerade, CGI-animerade Hollywood-effekten den ger. Perfekt för att övertäcka de små skavanker som man alltid retar upp sig på.

    Titta på skärmdumpen från Kicks, där finns några andra (kanske) favoriter i min make up-(dröm)värld:

    Ögonskuggan Lancôme Color Design (nr 506, à 175 kr, mascaran Lumene Premium Beauty à 195 kr och sist men inte minst - ett gloss (läppglans) från Max Factor, titulerat Lipfinity colour & gloss nr 520, à 120 kr.

Parfym! Chanel No 5 fick jag för (många!) år sedan av min man, det där är ju Coco Chanels första doft. En klassiker (som tagit slut för länge sedan). Det är minsann på tiden att jag får en ny flaska av min favoritparfym. Det kan han väl fixa?!

Han borde också veta vid det här laget att jag alltid föredrar kryddiga dofter framför blommiga
fragranser.

Det är väl typ det enda jag gillar med Mellanöstern, dofterna som är mörka, kryddiga och väldigt mystiska i sin framtoning (och så klart oljan, raffinerad till bensin i bensintanken!).


Det borde vara lätt att räkna ut att en av mina favoriter är den franska doftklassikern L’Air du Temps från Nina Ricci. Den ger mig gåshud. Japanska Kenzo är en annan av mina favoriter, deras L'Eau par kenzo Woman. Den har en doft av vattenlilja, frostig vattenmint och vanilj. Jag älskar att applicera ofta, gärna sent på kvällen, för en mörk, mystisk, mytisk materialism (många m blir det).

Fast jag kanske är alltför konservativ här; om man kollar exempelvis
parfymtopplistan hos Åhléns, visar det sig att dofterna som bär olika kända licensiaters namn är de mest populära just nu - och de är nästan uteslutande åt det blomdoftande hållet. Men jag är jag. Och jag vill inte dofta som en blomma.

Inga kommentarer: