tisdag 25 november 2008

Stress relief...


Hand upp! Älskar ansiktsmasker! Jag kan bara inte vara utan dem. Jag spenderar kkr på dem årligen. Jag ser nästan alltid ut som ett spöke i fejan, olika färger dock, oftast i ljusa eller vita nyanser. Barnen reagerar inte ens längre. Min man pussar mig, ja, men bara efter att ha siktat in sig ordentligt på läpparna (vilka är ansiktsmaskbefriade). Undertecknad och ansiktsmask = legio.

Jag föredrar ansiktsmasker av engångstyp, i försluten plast-/metallpåse. Det känns enklare, mindre kladdigt, mer hygieniskt.

Stress relief face mask från Estée Lauder tillhör den här kategorin.

Den är mycket lättanvänd, bara öppna och applicera. Effekten som jag upplever är främst... fukt och lyster. Det gör att jag gärna kör den här när det är lite stressande och när tiden är knapp. Så heter den ju också Stress Relief, passar ju bra.

Den innehåller serum, oklart vilket, och är inte förvånande en exfolierande tygmask.
Doften är svårplacerad, men i vanlig EL-ordning i topp.

Utöver en återfuktad hud/hy, lite beroende på var på huvudet du applicerar (hals är väl hud snarare än hy?), tycker jag också att huden känns mer upplyft och stram/strikt efter behandlingen, intet gäddhäng här, inte. Man köper 6 påsar i en liten ask, pris cirka 400 kronor.

Inga kommentarer: