tisdag 25 november 2008

Maybelline-stift, fel färg men fin funktion


Maybelline, det tycker jag på namnet låter som... ett kreatur. Majbällina, kom nu, du ska mjölkas.

Fast deras produkter tycker jag är i
topp. Därför blev jag glad när jag fick en present från Kicks av min käre make (Halv-)Dan. Tack, typ. Hrmph. "Fel färg".

Det blev ett
Maybelline Moisture Extreme, vet inte om det är samma som på TV-reklamen, det är väl läppglans där? Hur som helst, det här är ett läppstift för vård och återfuktning av läpparna.

Det jobbar därför dubbelt som ett läppbalsam. Tekniskt sett skyddas läpparna med UV-filter och Spf 15.
Av de 16 nyanserna som finns att välja mellan (enligt företagets webbplats), valde han en mörkt röd sak. Typiskt!


Jag har alltid ljust hår och ljusare ska det bli. Och då föredrar jag matta färger som matchar hårfärgen hellre än att sticka ut som på en... välj vad du vill, kossa?
Men det här läppstiftet blev ändå snabbt, på några minuter, en favorit!

Mina läppar känns inte kladdiga, puss/kysstestade, utan lena och mjuka, och det varar ganska länge. (Den mörkröda) färgen blir fyllig och vacker, motvilligt medger jag det, och han berättar inte vad det kostade men jag tippar på knappt en Selma Lagerlöf.

Får väl köpa något till honom. Han behöver blanka CD till sitt Linux-bloggande.

Inga kommentarer: