tisdag 25 november 2008

Back off Angelina!


Jag är ju inte den som inte läser tidningar i min genre, skönhetsindustrin, och däribland svenska Amelia. Jag har läst fru Adamos tidning sedan starten.

Så heter f'resten vår bredbandsoperatör, Adamo, det lär betyda någonting med älska på spanska. Man skulle byta efternamn, Sandberg är inte så spännande, kalla sig något... isländskt?
:-)

Jag har många tidningar sparade och en favorit som jag läste om i decembernumret förra året finns fortfarande här i min sminksamling. En sådan här produkt vann för övrigt Amelias skönhetspris 2006. Den jag tänker på, kommer från Urban Decay, säljs exempelvis hos Blush för 195 kronor och är döpt till
Big Fatty Lip Plumper. Visst låter det lite läckert afroamerikanskt? Yo mama...

Läckra läppar

Alla vill vi (av någon anledning... Jag tror mig förstå bakgrunden och motivet, men jag f-f-föredrar att inte nämna dylikt) skaffa Angelina Jolie-stora läppar. Eller Jar Jar Binks, tycker några, andra Jabba The Hut. LOL Stora läppar skamanha' idag, det är mode i tiden, afroamerikanskt rätt, kolla bara på M/ZTV. Jag föredrar definitivt tjocka läppar framför smala läppar, det är nog psykologiskt betingat. :-)

Skaffa dig en pout-enhancing experience

Produktkategorin kallas
Lip Plumpers, säg munplutare eller plutmunnare på svenska. Jag har betat mig igenom några sådana här produkter, mest av nyfikenhet, men den här hade minsann en tydlig och kraftfull effekt på munnen min. Innehåller vad? Afrikansk chili-peppar, jasmin och hyacint. Blodcirkulationen gynnas, blodkärlens vidgas - mer plut! Det tar tio minuter, den doftar underbart under tiden, och man kan faktiskt nästan se läpparna växa under processens gång!

Ingen injektion!

Och det bästa är att ingen person-klädd-i-vit-rock behöver collagensprutesticka dig i läpparna, utan här är det bara applicera-och-vänta! Voila!, perfekt plut utan insektsstick i form av intrikata injektioner! Man får direkt upp till 20 procent fylligare läppar, enligt tillverkaren. Effekten kan minsann verka i 12 timmar! Dessutom menar de på att de fina linjerna utslätas, alltså en viss plastikkirugiskt snarlik effekt.
Smile!

Inga kommentarer: