tisdag 25 november 2008

DKNY kör djup doft


DKNY Delicious Night är namnet på en nyhet jag lärt känna - med närkontakt med näsborrarna, eftersom den här varianten tillhör de mer exklusiva.

Men inte nog med parfymen, den finns även i andra utföranden:

  • Delicious Night EdP doft Roller
  • Shower Gel
  • Lipgloss
Alla de ovannämnda använder samma doft, vilken jag räknar till den mer seduktiva, förföriska genren.

Tänk JB-premiär när du anar doftens karaktär, innehållande en del Blackberry Martini, lite grann pomelo (Citrus grandis, på engelska shaddock, den största citrusfrukten), en nypa krossad ingefära. Och på toppen, finns här också gulliga blommor som fresia, jasjmin, nattorkidéer och iris. Det här är alltså en blommig/fruktig doft, som jag tidigare skriftligt på denna plats sagt mig vara mindre förtjust i, men i det här fallet finns det också lite tyngre saker som ambra, rökelse (incense), myrra och annat som jag bara är vagt bekant med.

Det spänande med DN, Delicious Night, är att den står för någonting nytt, nattligt nytt, nokturnala äventyr.

DKNY Delicious Night
Eau de Parfum Spray

  • 100 ml 669:-
  • 50 ml 475:-
  • 30 ml 335:-

Flaskans form är inte olik pomelo-frukten den innehåller men touchen är NYC, man kan se stadens skyline på asken.

Där vill jag bo när jag blir stor,
Do you hear me, David? :-)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: