tisdag 25 november 2008

Borstar, penslar, spatel, vippa


... och svamp. :-)


Det går bara inte att ombesörja sin skönhet med fingrarna/tårna, husgeråd, verktyg, kaffepinnar från McDonalds. Nej, det behövs, ja, krävs, regelrätta tillbehör avsedda explicit för uppgiften.


Om du har lagt ut 150 kronor för en puderdosa, inbilla dig inte att du kan applicera det med barnens vattenmålarfärgspensel.

Och olika typer av smink kräva olika typer av instrument: en del sminktyper är extra besvärliga att applicera, tänk mineralbaserade produkter.

Och nära ögonen måste man ver
kligen vara säker på handen - där vill man inte gärna köra in en spretig borste. Kicks tycker jag har ett bra sortiment på området, jämte Åhlens.

Jag har inte några särskilda tips på deras sortiment, per se, men jag uppskattar paket i en snygg förpackning med lite av v
arje (hör du, käre make? :-).

Jag lägger särskild vikt på ekorrhårspenslar (synd om
söta djur, men jag är människa och därmed Skapelsens krona; tough luck, Piff/Puff). Spegel finns nästan alltid i locket, bra så! Minns ni countrysångerskan Shania Twain, I never knew a guy who carried a mirror in his pocket?

Inte min kopp te, precis, men undrar varför jag tänker på VP-skräcködlan Sarah Palin från närbelägna Alaska? :-)
Ergo - räds inte riktiga verktyg, om du inte redan har en uppsättning, varpå din makeup kommer att sitta som gjutet.

Inga kommentarer: